NLP – Neuro Lingwistyczne Programowanie

Recent Posts

Posted by on Leave a comment

Fire walk

Chodzenie po ogniu jest bardzo imponujące, częściowo dlatego, że są one wykonywane w nocy, tak, że świecące jasno węgle bardzo mienią się w oczach. Te same węgle wydają się znacznie mniej imponujące i groźne w świetle dziennym, bo nie widać ich blasku, głównie tylko wierzchnią warstwę szarego popiołu.

Pomysł do zbudowania własnej trasy z żarzących węgli, z rozprzestrzeniającym się ogniem, na których trzeba położyć własną stopę i wejść spontanicznie od samego początku do końca drogi. Wchodź na węgle pod lekkim kątem i rób kolejne kroki, aż do osiągnięcia poczucia bezpieczeństwa. Potem rób kolejny krok, aż przebrniesz przez całą długość.

By zrobić to w ten sposób, że stworzył serię stopniem ryzyka, z możliwości sprzężenia. Weź jeden krok, a zauważysz, wynik należy przyjąć kolejną, i zauważyć, wynik, itp. To łamie wyzwanie dół do znacznie mniejszych kroków, efektywnie przekształcając ją w analogowej funkcji, która zmienia się w przedziale, z możliwości, w każdym razie wzrost ryzyko.

Jest to również prawdziwe wyzwanie zerwania deski z kotlet karate, które Richard opisuje tak dobrze. Nie można tego zrobić w połowie, jest to albo wszystkie albo żadna. Oczywiście zadanie to może być również łatwo przekształcony analogowego zaczynając od płyt bardzo cienkie, a następnie stopniowe zwiększanie grubości płyty.

Posted in Hipnoza

Posted by on 2 Comments

Krytycyzm

Jednym z podstawowych założeń NLP jest to, że: „Nie ma czegoś takiego, jak niepowodzenie. Jest feedback”. To miła myśl, i wskazuje w kierunku bardzo pozytywnym. Jednak dla większości ludzi jest to po prostu uroczy zdanie, które nie zmieni automatycznie ich doświadczenia lub odpowiedzi. Większość ludzi (około 70%) w odpowiedzi na krytykę reaguje jako złe uczucie. Następnie starają się wyjść z emocjonalnego dołka, który właśnie wykopał dla siebie poprzez racjonalizację, próbuje uzyskać dostęp do dobrego stanu, starając się być obiektywnym, itp. Ponieważ są one już w złym stanie, zwykle żadna z tych prób nie działa dobrze . A ponieważ większość ich wysiłków są skierowane na odzyskanie dobrego stanu, zazwyczaj nie robią dobrych użytków z wszelkich informacji zwrotnych zawartych w krytyce. Jeśli starają się skorzystać z tej informacji, to zwykle znacznie później.
Na drugim biegunie, niektórzy ludzie (chyba 20%) w odpowiedzi na krytykę, po prostu ją odrzucają. Chronią się od wszelkich złych uczuć, ale także nawet nie biorąc ich pod uwagę, czy jakakolwiek część krytyki, którą otrzymują jest ważne lub użyteczną informacją zwrotną.
Trzecia grupa (mniej niż 10%) może słuchać krytyki niezwłocznie czując się źle. Mogą również starannie rozważyć, czy krytyka zawiera użyteczne informacje, i korzystania z informacji zwrotnych w produktywny sposób zmodyfikować swoje przyszłe zachowanie.
Oczywiście te trzy grupy nie są sztywne kategorie. Prawdopodobnie można znaleźć przykład każdego z tych różnych odpowiedzi w swoim własnym życiu, w zależności od stanu umysłu, kontekstu, ramki, itp. Większość z nas od czasu do czasu dostaje złych stanów, w których odpowiada nieprzyjemnie do najbardziej niewinny komentarz. Większość z nas również czasem, kiedy jesteśmy w takim stanie dobrym, że nie ważne jak surowo jesteśmy krytykowane możemy przetworzyć go po prostu jako ciekawych informacji.
Kilka lat temu zaciekawiła wewnętrznej struktury, które pozwoliły na „ekspertów” z dobrze reaguje na krytykę, aby zrobić to z taką łatwością. Mamy wzorowany wiele osób, które są charakterystycznie bardzo dobry w odpowiedzi na krytykę w użyteczny sposób. Chociaż istnieje. drobne różnice, wszystkie z nich wykorzystują ten sam podstawowy wewnętrzny proces i strategia ta może być łatwo i szybko uczy się innych.

Posted in Feedback

Tagged:

Posted by on Leave a comment

Walka ze wstydem

Ogólnie rzecz biorąc, walka ze wstydem najpierw eliminuje jego uczucie, w odpowiedzi na które nie spełniają jeszcze czyichś standardów, wykorzystując zmiany w submodalności. Następnie uczy się procesu decyzyjnego w celu zbadania zewnętrznego wzorca oraz tego to, co człowiek chce zrobić w odpowiedzi na tę sytuację.

1. Analiza kontrastywna
Porównaj dwa następujące doświadczenia i listę różnic w submodalnościach pomiędzy:

  •        Doświadczenie wstydu. (To zawsze będzie odpowiedź na nie spełnienie czyichś standardów)
  •        Doświadczenie nie spełniają czyjeś standardowy bez wstydu, i sposób radzenia sobie ze stresem.

2. Testowanie (opcja)
Sprawdź, aby dowiedzieć się, które treści i różnice submodalności są najpotężniejsze w zwiększenie lub zmniejszenie poczucia wstydu. Zmień jedną różnicę w czasie, aby dowiedzieć się, jak potężna jest to w zmiana w poczuciu wstydu, a następnie zmień tę różnicę do tyłu i umieść w koszu, aby dowiedzieć się więcej o tym, co się dzieje.
Typowe istotne różnice zawartości mamy znaleźć to:

  • inni ludzie stoją i patrząc bezpośrednio na wstydzące osoby, z dezaprobatą.
  • osoba, która wstydzi może być postrzegane jako naga, zniekształcona, itp.
  • brak wstydu tworzy wokół człowieka pewnego rodzaju tarczę ochronną

3. Transformacja:
Mapa całej treści doświadczenia wstyd, że z nie wstyd, wykorzystując najpotężniejsze treści i elementów submodality znalazłeś testując w kroku 2.
. Najpierw ustawić żadnych zakłóceń treści w obrazu siebie. (Put ubrania, zmienić zniekształconą obraz do normalnego obrazu, itp.)
b. Dodać do siebie tak duży, jak inne. (Sporadycznie, w ciężkim wstydu, możesz tymczasowo zrobić własny większy niż inni, lub dokonać innych mniejszy niż ja.)
c. Zmiana położenia obrazu.
Kiedy te zmiany zostały dokonane, zwykle wszystkie inne różnice submodality ulegnie zmianie automatycznie. Sprawdź, aby upewnić się, i przesunąć wszystkie, które pozostają bez zmian. Po zakończeniu mapowania całej, człowiek nie czuje wstydu, a poczuje zaradny zamiast.

4. Ocena norm:
Teraz, kiedy osoba czuje się zaradna, ważne jest, aby zbadać zewnętrzny wzorzec, jego wynik i ewentualne konsekwencje posiedające lub nie spełniające go.

  • Jaki standard to jest?
  • Jaki jest wynik / intencją normy?
  • Utrzymanie wyników na uwadze, „Czy w tym standardowej sytuacji chcesz mieć dla siebie?”

1. Tak. Jeśli odpowiedź brzmi „Tak”, przejdź do kroku 5. (Nawet, gdy ktoś w zasadzie zgadza się z normą, zwykle będą chcieli w nim zmian lub przekształcić go w jakiś sposób, aby to w pełni właściwe.)
2. Nie Jeśli odpowiedź brzmi „Nie”, zapytać: „Jeśli nie, co standardowy chcesz mieć dla siebie w tej sytuacji? . . . „(Pamiętaj, norma ta ma zastosowanie wzajemnie, jak w” Złotej Zasady „.)
3. Niepewny. Jeśli osoba jest niespójna, polaryzacje sortowania, uzyskać wyniki / zamiarów, a następnie zintegrować dwa w jakiś sposób, czy negocjować wspólnego porozumienia w sprawie standardu. Po zakończeniu, będą w stanie odpowiedzieć na tak lub nie.

5. Zaplanuj konkretne odpowiedzi:
„Decydując się na własne normy w tej sytuacji, w której cudze nie spełniają standardów, co chcesz robić w tej sytuacji?”

  • Sam standard. „Jeśli średnia jest taka sama lub podobna do, drugiej osoby standardzie, warto rozważyć przeprosiny, albo jakiś rodzaj zadośćuczynienia, konkretne zobowiązanie do spełnienia tej normy w przyszłości, itd.”
  • Zróżnicowany standard. Jeśli średnia jest inna, być może warto rozważyć nie kojarząc się z tą osobą, tłumacząc, że twoje standardy są różne, „w trakcie intensywnej” spełnić swoje standardy, nawet jeśli myślą, że są głupie, żarty o swoich różnic, pozostawić kraj, itp. Należy pamiętać, że nie ma dwóch osób ma dokładnie te same standardy. Jeśli osoba potrzebuje pomocy rozwoju satysfakcjonującej odpowiedzi, należy użyć „nowy generator Behavior” (w tym „co jeśli” ramy i modelowania), aby wybrać odpowiednią odpowiedź.

6. Future-Pace reakcji:
Właściwie odpowiedź można przećwiczyć co decyduje w punkcie 5. Wyobraź sobie jego realizacji związane. (Czy to oddzielić pierwsze, jeśli masz jakieś wątpliwości, to), w kontekście, aby upewnić się, że to satysfakcjonujące dla Ciebie. Jeśli nie, to z powrotem do kroku 5).

7. Sprawdź Congruence
„Czy jakaś część mnie nie ma żadnych zastrzeżeń co do posiadania zdolności do oceny sytuacji, a standardy zaangażowany, i zdecydować, co chcę zrobić?”

8. Testowanie
„Pomyśl jeszcze raz z tej sytuacji, w której poczuł wstyd.”

9. Uogólnienie Timeline
Jeżeli osoba miała wiele doświadczeń wstydu, to może być bardzo przydatne w użyciu osi czasu uogólnienie pomóc osoba przewartościować wszystkie swoje przeszłe doświadczenia wstydu w sposób, który właśnie dowiedział się poprzez wzór rezolucji wstyd.
„Właśnie ponownie przetworzyć doświadczenie wstydu w sposób, który daje więcej możliwości o tym, jak reagować na sytuacje, w których ktoś ma inne wartości i norm, niż ty. Chcę, aby podjąć tę funkcję z powrotem do wcześniejszego czasu w swoim życiu, zanim nie miał żadnych doświadczeń wstydu, i przyjść szybko do przodu w czasie wykonywania tej zdolności z wami jako część siebie, przetwarzanie innych doświadczeń wstydu, zdając sobie sprawę, że wiele z tego odbędzie się na poziomie nieświadomości. Weź tyle czasu, ile potrzeba, a kiedy dojdziesz do teraźniejszości, zobaczyć siebie do przodu w czasie, wciąż prowadzi tę zdolność z tobą. ”
Termin ten proces uogólnienie może mieć ogromny wpływ na wielu doświadczeń z przeszłości, jak instaluje tę umiejętność jako „w czasie” i cross-kontekstowej możliwość, że staje się częścią człowieka poczuciem siebie, swojej tożsamości. Jest to szczególnie przydatne, gdy szkoda była o siebie, a nie tylko o określonym zachowaniu.

Posted in Lęki

Tagged: